ÁSZF

1. Szolgáltató adatai
Cégnév: Sikfürdő Kft
Székhely: 1031-Budapest, Péter u. 4.
Telephely: Ambient Hotel, 7300-Komló, Fürdő u. 5.
Cégjegyzékszám: 01-09-432319
Adószám: 14816365-2-41
EU adószám: HU14816365
Bankszámlaszám: MBH Bank 50800142-15357968-00000000
EUR Bankszámlaszám: HU78 5080 0142 5812 1971 0000 0000
SWIFT: MKKBHUHB


2. Általános szabályok
2.1 Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek, és
azok szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2 Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési
Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel,
szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.


3. Szerződő fél
3.1 A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a
Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a
feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.3 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy
harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés
feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az
esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviselie a Vendéget.
3.4 Egészségügyi szolgáltatás igénybevétele esetén a Vendég köteles tájékoztatni a
Szolgáltatót esetleges egészségügyi állapotáról, Szolgáltató köteles felhívni a figyelmet az
esetleges egészségügyi kockázatokról.


4. Szerződéses jogviszony
4.1 A Vendég szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld.
A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik a foglalásokat azok
beérkezési sorrendjében igazolja vissza a Szolgáltató.
4.2 A Szerződés a Vendég írásban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban
megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül.
Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli
visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.3 A szerződés tartalma kiterjed: a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára.
Tartalmazza továbbá a fizetési, lemondási, módosítási feltételeket.
4.4 A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli
megállapodás szükséges.


5. Szálloda alapszolgáltatásai
5.1 Szállásszolgáltatás
Szállodai elhelyezések típusa:
5.1.1. Kétágyas szoba: hálószoba két különálló ággyal, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, WC),
erkély a szobák többségéhez. A szoba esetenként max. 1 fő felnőtt vagy 2 gyermek számára
pótágyazható. A szoba alapterülete 25-30 m2.
5.1.2. Deluxe szoba (apartman és családi, háromágyas szoba): két-, illetve háromlégterű
(nappali és hálószoba), franciaágy vagy 2, illetve három különálló főágy, kinyitható kanapé
vagy emeletes ágy (gyermekek számára), fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, WC), erkély
(erkély a háromlégterű és családi, illetve háromágyas szobához tartozik, a kétlégterű
apartmannak nincs erkélye). A szoba alapterülete 38-45 m2.
5.1.3. Lakosztály: több helyiségből áll, nappali, két különálló hálószoba (egy franciaágyas,
és egy külön ágyas), nagyméretű fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, WC, bidé), terasz privát
jakuzzival, infra szaunával. A lakosztály alapterülete 60 m2.
5.1.4. A szobák alapfelszereltsége: LED TV, széf, telefon, minihűtő, hajszárító, törülköző,
fürdőköpeny (5 éves kortól gyermekek számára is), WIFI kapcsolat. Fűtés/hűtés, klíma
berendezést a nyári szezonban biztosítunk. Minden szoba nemdohányzó (az erkélyen is
tilos).
5.2. Vendéglátás
5.2.1. A Szolgáltató félpanziós ellátásként svédasztalos reggelit és büfé – vagy
tányérszervizes vacsorát biztosít szállóvendégei számára a megadott nyitvatartási időben.
Az étteremből ételt/italt kivinni csak az étteremvezető előzetes engedélyével szabad.
5.2.2. Egyedi étkezési igények kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség.
5.3. Wellness szolgáltatás
5.3.1. A fürdőszolgáltatások a Szolgáltató fürdő házirendje betartásával vehetők igénybe. A
házirend megtalálható a helyszínen kifüggesztve.
5.3.2. Wellness kezelések igénybevételéhez előzetes bejelentkezés szükséges. A lefoglalt
szolgáltatások lemondására 24 órával az igénybevétel előtt van lehetőség, ezt követően a
Szolgáltató lemondási díjat számíthat fel.
5.4. Szabadidős szolgáltatás
5.4.1. A Szolgáltató a vendégek szórakoztatására gyermek- és felnőtt programokat szervez.
A programváltozás jogát a szálloda fenntartja.
5.4.2. A Gyermekjátszó használata és a programokon való részvétel a Gyermekjátszó
házirendje alapján történik. A házirend megtalálható a Gyermekjátszóban.


6. Árak
6.1 A szálloda szobaárai (Rack Rate) a szállodai recepción kerülnek kifüggesztésre.
6.2 Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegeken (pl. étterem, wellness) állnak
rendelkezésre.
6.3 A Szolgáltató a meghirdetett árait, kivéve amennyiben adott időszakra kötelezettséget
vállal, előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
6.4 Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adó (ÁFA) ajánlattételkor érvényes, törvény
által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA) módosulása miatti
többlet terheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
6.5 Az idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül extra fizetendő.
6.6 Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a www.hotelambient.hu oldalon
kerülnek meghirdetésre.


7. Fizetési feltételek
7.1 A szállodai tartózkodás teljes összegének minimum 50%-át a Szolgáltató által küldött
visszaigazolás után 7 naptári napon belül kérjük foglalóként átutalással befizetni, és a
foglalófizetési utalványról (név, cím, rendelési szám, illetve áfás számla igény esetén
adószám és kiállítási cím feltüntetésével) egy másolatot a Szolgáltató részére elküldeni.
7.2 Amennyiben a foglalás és az érkezés között 14-8 nap telik el, a foglalót 3 naptári napon
belül kell befizetni.
7.3 Amennyiben a foglalás és az érkezés között 7 nap vagy annál rövidebb idő telik el, a
Vendég a teljes összeget egyenlíti ki.
7.4 Speciális ajánlatok esetén a fizetési feltételek változhatnak, melyet az írásban megküldött
visszaigazolás tartalmaz.
7.5 A befizetések elmaradása esetén a szobafoglalás automatikusan törlésre kerül.
7.6 Elfogadott fizetőeszközök: Készpénz, átutalás, bankkártya (Maestro; MasterCard; Visa),
Széchenyi Pihenő Kártya (OTP; MBH; K&H)
7.7 Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet, illetve annak
SZÉP kártyáját/hitelkártyáját terheli.
Utazási irodák / Tour operatorok / OTA-k / Együttműködő partnerek:
A Szolgáltatóval kötött szerződés tartalmazza az egyedi fizetési feltételeket.
7.8 Ajándékutalvány:
Az ajándékutalvány csak a rajta meghatározott érvényességi időn belül és értékben, a szabad
kapacitások függvényében használható fel Az utalvány teljes ellenértéke előre fizetendő. A
beváltási időn túl az utalvány érvényességét veszíti. Az ajándékutalvány felhasználása
előzetes egyeztetéshez kötött.

 
8. Lemondási feltételek
8.1 A megrendelés lemondása minden esetben írásban történik.
8.2. (a) A Vendég (megrendelő) foglalását díjmentesen lemondhatja, amennyiben a
lemondási szándékát írásban jelzi Szolgáltató felé az érkezés előtti 14-7. napig, esetenként
érkezést megelőző 30. napig. Érkezés előtti 14-7 (esetenként 30) napon belül a fizetendő
lemondási díj a foglalás 50%-a.
8.3. Ha a Vendég a szállás-szolgáltatások igénybevételét foglalófizetéssel, hitelkártya
garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon nem
érkezik meg, vagy nem jelzi előre távolmaradásának okát, a szálláshely jogosult a
fennmaradó szállásdíjat kötbérként érvényesíteni. Ebben az esetben a szállást a Vendég
részére az érkezési napot követő nap 10:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató
szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
8.4 A lefoglalt, de a Vendég szállodában való tartózkodása alatt igénybe nem vett, illetve
módosított szolgáltatások (szállás, étkezés, kezelések, stb.) pénzbeli visszatérítésére nincs
lehetőség.
8.5 A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos utazás,
vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket
állapíthat meg.
8.6 A Szerződő fél elállásának feltételei a hatályos Kormányrendelet alapján történik
(45/2014. (II.26)).


9. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
9.1. A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján legkorábban 14:00 órától foglalhatja el,
ettől korábbi érkezés előzetes egyeztetés alapján lehetséges.
A szoba 14.00 óránál korábbi elfoglalása esetén a szálloda jogosult felárat felszámítani.
A Vendég szobakulcsként kártyát kap, amelyhez a szobában lakó vendég(ek) regisztrálása
szükséges. A regisztráció a bejelentőlap pontos kitöltését és a Vendég
személyazonosságának igazolását jelenti. Hontalanok és nem az Európai Unió állampolgárai
esetében a hontalan igazolvány, illetve az útlevél bemutatása és átadása jogszabály alapján
kötelező.
A szobakulcs átvételével egyidejűleg a Vendég elfogadja a szálloda Házirendjét.
Recepció nyitva tartás: 00.00-24.00
A Vendég az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni a szobát
poggyászával, bevitt dolgaival együtt, és a bejelentkezéskor kapott kulcskártyát a recepción
leadni.
A szoba későbbi elhagyása esetén a Szolgáltató jogosult felárat felszámítani. Amennyiben a
távozás napján 16.00 óráig a szobát nem hagyják el, úgy egy teljes éjszaka szállásdíja kerül
kiszámlázásra.
A távozás napján térítés ellenében van lehetőség a tartózkodás meghosszabbítására,
amennyiben aznap nem érkezik vendég a szobába. A hosszabbítás mindenkori érvényes
áráról a recepció ad tájékoztatást.
Kérjük, hogy a szobából való távozás előtt győződjenek meg arról, hogy értékeik, személyes
dolgaik ne maradjanak a szobában, valamint a mágneskártyát szíveskedjenek a fali tartóból
kihúzni, áramtalanítva ezzel a szobát.
A távozás napján, a kijelentkezést követően a wellness részleg ingyenesen használható. Ez
idő alatt a Szolgáltató kérésre csomagszobát és wellness öltözőt biztosít. A szobában
elhelyezett fürdőköpeny és törülköző is használható, melyet ép állapotban kell a szálloda
elhagyásakor a recepción leadni.
9.2 Amennyiben a Vendég a foglalásban megadott időpontnál korábbi napon szeretné a már
elfoglalt szálláshelyet elhagyni, a foglalás teljes időtartamának megfelelő díjat köteles
megfizetni.
A szállodai tartózkodás ellenértékét legkésőbb a szállodából való végleges távozás előtt
köteles a visszaigazolásban meghatározott módon kiegyenlíteni.
A fizetés bármilyen okból történő megtagadása esetén a Szolgáltató jogosult a Vendég
szállodába bevitt dolgait visszatartani, és azokon zálogjogát érvényesíteni.
Fizetés nélküli távozás esetén a Szolgáltató a rendőrségi feljelentés mellett jogi úton
érvényesíti a követelését a Vendéggel szemben, amelynek költségeit a Vendégre terheli.
Az utólag felmerült és ki nem egyenlített díj (pl. éttermi fogyasztás) összegét a Szolgáltató
a Vendég bankkártyájára terheli.
9.3. A Szolgáltató (szálloda) fertőző betegségben szenvedő vendégeket nem fogad.
9.4. Az aláírt bejelentőlappal egyidejűleg a Vendég a Szolgáltató Általános Szerződési
Feltételeit, valamint a területi házirendeket (Szálloda, Fürdő, Szauna, Gyermekjátszó, stb)
elfogadja, és köteles betartani. A Vendég köteles betartani az egyes szolgáltatási területek
házirendjét. A tartózkodás során szükséges információk megtalálhatók a szállodai
szobákban elhelyezett ismertetőkön és a www.hotelambient.hu weboldalon. Emellett a
szálloda recepciója minden nap 24 órán keresztül áll a Vendég rendelkezésére.
9.5. A Vendég hibájából felróható sérülések miatt a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A
szándékos rongálás miatt keletkezett költségeket a Szolgáltató a Vendégre terhelheti.
9.6. Elfogadott fizetési eszközök, kedvezménykártyák, valutaváltás
– Készpénz (Forint, Euró)
– Bankkártya (Amex, MasterCard, Visa, Maestro)
– SZÉP-kártya (OTP, MBH, K&H)
Amennyiben a Vendég a fentiek mellett bármilyen kedvezménykártyával rendelkezik, azt
előre kell jelezni, utólagosan kedvezményeket a Szolgáltató nem tud jóváírni.
A szállodában valuta pénzváltásra nincs lehetőség, a szállodai recepción készséggel adnak
információt pénzváltási lehetőségekről a közelben.
9.7. 18 év alatti vendégek
18 éven aluli gyermek csak szülői- vagy más, általa megbízott cselekvőképes személy
folyamatos felügyelete mellett tartózkodhat a szállodában. A gyermek kísérői felelősséggel
tartoznak a gyermek épségéért és az általa okozott károkért.
A Szolgáltató szolgáltatásait 18 év alatti vendég csak szülői vagy más, az általa megbízott
cselekvőképes személy kíséretében veheti igénybe.
A szálloda területén, rendezvényén 18 év alatti személy részére alkohol kiszolgálás nem
történik.
9.8. Látogatók
A szálloda szobáiban csak a recepción regisztrált vendégek tartózkodhatnak. Látogatók csak
a lobbyban fogadhatók. A külsős vendégek kizárólag a szálloda közösségi helyiségeiben
tartózkodhatnak.
A Vendégek látogatójuk magatartásáért – ideértve az esetleges károkozást is – felelősséggel
tartoznak. A látogató által Vendégeknek és/vagy harmadik személynek okozott kárért való
felelősséget a szálloda kizárja.
A szobafoglalásban szereplő létszámon felüli vendég(ek) után a szálloda az aktuális napi
árakon díjat számol fel.
9.9. Kisállatok
Kijelölt szállodai szobákban, foglaltságtól függően, felár ellenében kutya vagy macska
bevihető.
A szálloda éttermeibe és a wellness részlegbe kisállat nem vihető be.
A háziállatot tilos felügyelet nélkül hagyni a szálloda területén, illetve javasolt a kutyák
esetében a szájkosár használata. Csak egészséges állat érkezhet a szálloda területére, amit az
előzetes foglaláskor az érvényes oltási könyvével kell igazolni és ezt a bejelentkezéskor is
be kell mutatni. Amennyiben az állat kárt okoz, ezért teljeskörűen a gazda tartozik
felelősséggel.
9.10. Parkolás
A Vendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a szálloda nyitott és zárt
parkolójában. A parkolóhelyek elfoglalása érkezési sorrendben történik.
A parkolókban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni, a zárt parkolóban a gépjárművek
megengedett sebessége max. 5 km/óra.
Ha a Vendég igénybe kívánja venni a parkolót, akkor bejelentkezéskor, a bejelentőlapon fel
kell tüntetnie a jármű forgalmi rendszámát. Ennek megtagadása vagy elmulasztása esetén a
parkoló nem vehető igénybe. A Vendége az általa másik parkoló autóban okozott kárért a
károsultnak közvetlen felelősséggel tartozik.
9.11. WIFI
A szállodában WIFI rendszer üzemel, amelynek használata térítésmentes. A Vendégek a
WIFI csatlakozás jelszavát a szállodába való bejelentkezéskor, a kulcskártya átvételével egy
időben kapják meg.
A WIFI folyamatos, megszakítás nélküli működését és elérhetőségét a Szolgáltató nem
garantálja. A WIFI használata során vagy következtében vendégeink készülékében vagy
annak tartalmában keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért a Szolgáltató nem vállal
felelősséget. A szolgáltatást a Vendég a saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe.
9.12. Telefon
A szobatelefon használata díjköteles. A telefonálás költségét a Szolgáltató telefontársaság
díjai alapján szállodai felárral terheli automatikusan a Vendég szobaszámlájára.
A hívás díja mindaddig felszámításra kerül, amíg a telefonkagyló visszahelyezésével nem
történik meg a beszélgetés bontása.
A szállodán belüli hívások díjmentesek.
9.13. Napi takarítás
A szálloda naponta egyszer, 9.00 és 16.00 között takarítja a szobát.
Amennyiben a szoba takarítását végzők ezen időszak alatt a szoba külső kilincsén „Kérem,
ne zavarjanak!” figyelmeztető táblát találnak, úgy a szoba takarítását nem végzik el, ezért a
vendég díjcsökkentést vagy kártalanítást nem követelhet.
Környezetvédelmi szempontból kizárólag a fürdőszoba padlózatára helyezett törülközőket
cseréli a szálloda.
9.14. „Kérem, ne zavarjanak!” figyelmeztető tábla
A szállodai alkalmazottak a szobatakarítást reggel 9 órától végzik folyamatosan.
Vendégeink a „Kérem, ne zavarjanak!” figyelmeztető táblának a szobaajtó külső kilincsére
történő kiakasztásával határozottan jelzik, hogy a szálloda munkatársai ne zavarják, ne
kopogjanak és ne lépjenek be a szobába.
A „Kérem, ne zavarjanak!” figyelmeztető táblácskát a saját felelősségükre és kockázatukra
helyezik el a bejárati ajtó külső kilincsén. Ha a szálloda munkatársai vendégeink
elutazásának napján a szobája kilincsén „Kérem, ne zavarjanak!” figyelmeztető táblát
találnak, és telefonhívásunkra vagy kopogásra nem reagálnak, úgy munkatársaink 10.00 óra
után bármikor bemehetnek a szobába.
Rendkívüli helyzetben (például tűz, terrortámadás stb.) előzetes telefonhívás nélkül, illetve
amikor a szálloda a rendelkezésére álló információk alapján megalapozottan feltételezi, hogy
a szobában a vendég élete, egészsége, testi épsége, vagyonbiztonsága veszélyben van vagy
veszélyben lehet, és a vendég a szálloda telefonhívására nem reagál, úgy a szálloda
munkatársai jogosultak bemenni a szobába.
A „Kérem, ne zavarjanak!” figyelmeztető tábla nem rendeltetésszerű használatából eredő
károkért, sérelemért a szálloda nem vállal felelősséget.
9.15. Mosás, vasalás
A Szolgáltató mosást, vasalást vállal, kérjük használja a szobai szekrényben elhelyezett
szennyes-ruha zsákot és árlistánkat (09.00 óra előtti leadásnál 18.00 óráig elkészül).
9.16. Gyermekjátszó szoba
A Gyermekjátszó az 1. emeleten található, a Snack Étterem mellett. Szolgáltatásait 6 éves
korig szülői felügyelettel, 7-14 éves kor között önállóan vehetik igénybe a gyerekek.
A Gyermekjátszóban elhelyezett játékokat kérjük, mindenki saját korához illően válassza
meg, és használja azokat rendeltetés-szerűen. A Gyermekjátszó rendjét és tisztaságát
őrizzük, rajzolni és festeni kizárólag a kijelölt táblákon és rajzlapon lehetséges.
Gyermekek és szüleik a Gyermekjátszóban elhelyezett tárgyakért felelősséggel tartoznak.
Szándékos rongálásért az anyagi felelősség a rongálót, illetve annak szülőjét, gondviselőjét
terheli. A Gyermekjátszóban kívánatos kulturált viselkedést és beszédet kérjük betartani,
felnőttekkel és gyerekekkel szemben egyaránt. A Gyermekjátszót használó gyerekek minden
esetben kötelesek betartani a játszószobai előírásokat, melyről az ismertetőt elolvashatják a
Gyermekjátszóban kifüggesztett tájékoztatón. Az egészség megóvása érdekében beteg
gyermek, vagy annak beteg felnőtt kísérője a Gyermekjátszót nem látogathatja.
Aki ezen házirendet megsérti, a Gyermekjátszó nyújtotta szolgáltatásoktól búcsúznia kell.
és szállodai tartózkodása alatt többet nem veheti igénybe.

 
10. Étkezések
Az étterem szolgáltatásai minden nap: 07.30-21.00 között vehetők igénybe.
A reggeli büféasztalos (önkiszolgáló) formában történik, az étterem svédasztalán található
étel- és italválasztékból. A reggeli időpontja: 07.30 órától 10.00 óráig tart.
A félpanziós ellátás a reggeli mellett napi egyszeri főétkezést (vacsorát) jelent: érkezés
napon vacsorával kezdődik, és elutazás napon reggelivel végződik. Vacsora esetén a
félpanzió 17.30-21.00 óra között vehető igénybe. A félpanziós vacsora vagy ebéd létszámtól
függően svédasztalos-, vagy négyfogásos étkezés menüválasztási lehetőséggel. A félpanziós
vacsora italfogyasztást nem tartalmaz.
A szálloda a reggeli és vacsora büféasztalról korlátlan ételfogyasztást nyújt, azonban onnan
sem étel, sem ital későbbi fogyasztás céljából nem vihető ki. Amennyiben a szálloda előzetes
engedélye nélkül későbbi fogyasztásra ételt és/vagy italt visznek ki a reggeliző helyiségből,
úgy a szálloda jogosult az étkezés árának 50%-t/fő/alkalom számlájukra terhelni.
10.1. Ételallergia
A Szolgáltató laktózmentes, gluténmentes élelmiszerekből készült, vegetáriánus és egyéb
diétás étkezési lehetőséget is tud biztosítani. Speciális étkezési igényeket lehetőség szerint
érkezés előtt kell jelezni. Az Étterem allergén anyagok ismertetésével kapcsolatos
dokumentummal rendelkezik, mely megtalálható a svédasztalon ill. az étlapon is.
10.2. Egyéb fogyasztások
A szálloda területén az alapszolgáltatáson felül (reggeli és/vagy vacsora) fogyasztott ételek
és italok a szobaszámlára terhelhetők, és az elutazás napján fizethetők. A nem a szállodában
vásárolt ételt, italt csak és kizárólag a szállodai szobában fogyaszthatja a Vendég, közösségi
helyeken, étteremben, bárban, wellnessben nem megengedett.


11. Biztonság
A szálloda tűzvédelmi szabályzatát minden Vendég köteles betartani. Tűzjelzés esetén az
épületet azonnal el kell hagyni, a menekülési útvonalak értelmében, egymás testi épségére
ügyelve!
Tűzoltó készülékek a szálloda folyosóin, emeletenként találhatók. Tűz esetén vendégeink
kötelesek haladéktalanul riasztani a recepciót.
A szálloda épületében elhelyezett kézi tűzjelző berendezések indokolatlan használata miatti
károkért a kár okozója, vagy annak törvényes képviselője anyagi felelősséggel tartozik.
A szállodai szobában gyúlékony, robbanásveszélyes anyagot tárolni, valamint saját
kávéfőzőt, vízmelegítőt, vasalót és egyéb elektromos készüléket üzemeltetni tilos. Vasalási
vagy mosatási igényüket a szálloda recepcióján jelezhetik.
A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó megállapodást azonnali hatállyal
felmondani, ha nem rendeltetés-szerűen használják a rendelkezésére bocsátott szobát (vagy
a szálloda más területeit) illetve nem tartják be a szálloda biztonsági előírásait, rendjét.
11.1. Elektronikus térfigyelő rendszer a szálloda területén
A szálloda területén, az épületen belüli, illetve kívüli mozgás megfigyelése elektronikus
megfigyelő rendszerrel (kamerákkal) történik, mely során személyes adatokat tartalmazó
képfelvételek készülnek. A kamerarendszert a szálloda működteti. A megfigyelések és a
képfelvételek rögzítésének a célja az szálloda területén tartózkodó személyek életének, testi
épségének, valamit a szálloda területén tartózkodó személyek, továbbá a szálloda által
használt vagyontárgyak védelme.
A Vendégek a szálloda területére történő belépéssel és az itt tartózkodással hozzájárulásukat
adják a képfelvétellel kapcsolatos adatkezeléshez, és elismerik az adatkezelési szabályzatban
foglaltakat.
11.2. Rendellenes magatartás
A Vendégek nyugalma érdekében a szálloda területén 22.00 óra után – kivéve a szálloda által
szervezett vagy engedélyezett rendezvény, program esetében – tilos a hangoskodás, zenélés,
zajjal, lármával járó tevékenység, hangeffektusok, a szobában zavaró hangerejű televíziózás,
rádiózás, stb.
A szálloda területén időponttól függetlenül tilos minden olyan magatartás, viselkedés, amely
zavarja mások nyugalmát, biztonságát, biztonságérzetét, magánszféráját; zaklatásnak
minősül vagy minősülhet, alkalmas mások megfélemlítésére.
A szálloda munkatársa jogosult figyelmeztetni a rendbontó és/vagy hangoskodó vendéget.
Az első figyelmeztetés díjmentes, a második és harmadik figyelmeztetésért a szálloda
egyenként 5.000 Ft összeggel terheli meg a figyelmeztetett vendég szobaszámláját. A
harmadik figyelmeztetés után a szálloda jogosult a szállodai szerződést egyoldalúan,
azonnali hatállyal felmondani, és a vendéget a szállodából visszafizetési és/vagy kártérítés
kötelezettség nélkül haladéktalanul kiutasítani.
A szálloda kizárja a felelősségét minden olyan sérelemért, amelyet a vendég magatartása
okoz más vendégnek.


12. Szállodai eszközök, berendezések
A Vendégek kötelesek a szálloda eszközeit, berendezéseit rendeltetés-szerűen használni. A
nem rendeltetésszerű használatból eredő, vagy extra takarítással járó kárt a Szolgáltató
felhívására, de legkésőbb a távozásuk előtt kötelesek megtéríteni.
A szálloda berendezési, felszerelési eszközei a szálloda területéről kizárólag a szálloda
előzetes írásbeli engedélyével vihető ki. A szállodai szoba bármilyen átrendezését, bútorok
áthelyezését kizárólag a szálloda munkatársa, vagy erre kijelölt megbízottja végezheti.
Szállodai dolog elvitele a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül bűncselekménynek
minősül, és ebben az esetben a szálloda megteszi a szükséges büntetőjogi és polgári jogi
lépéseket.
A szálloda bármely eszközének, berendezési, felszereltségi tárgyának meghibásodását
vendégeink kötelesek bejelenteni a szállodának. Vendégeink nem jogosultak a hibát saját
maguk kijavítani vagy a kijavítást megkísérelni. Az ebből eredő károkért való felelősséget a
szálloda kizárja. A javítás költségének megtérítése a vendég kötelezettsége, mely költséget
a szálloda számlával igazoltan a vendégre terheli.


13. A Szolgáltató az alábbi dolgok bevitelét tiltja meg:
• a hatályos jogszabályokban maró, gyúlékony vegyszernek, -anyagnak minősített
dolgok,
• a hatályos jogszabályokban tűzveszélyesnek és/vagy robbanásveszélyesnek
minősített anyagok,
• tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői,
• hulladék, környezetre, egészségre ártalmas dolog,
• pszichotrop anyag (kábítószer),
• nem a szállodában vásárolt élelmiszer, ital (ideértve alkohol tartalmú italokat is),
• különösen drága, nagy értékű értéktárgy, muzeális tárgy.
A Szolgáltató a vendég előzetes írásban tett kérelmére írásban engedélyezheti nem bevihető
dolog bevitelét a szálloda területére.
Ha a Vendég a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül nem bevihető dolgot visz be a
szálloda területére, azt a szálloda a vendég költségére eltávolíthatja vagy eltávolíttathatja.
Az engedély nélkül bevitt dologban keletkezett kárért való felelősséget a Szolgáltató kizárja.
A Vendég teljes körű jogi és anyagi felelősséggel tartozik mindazon kárért és sérelemért,
amelyet az engedély nélkül bevitt dolog okoz más vendégnek, harmadik személynek vagy a
szállodának.


14. Dohányzás
A szálloda nemdohányzó hotel. Ennek értelmében a szálloda zárt helyiségeiben (beleértve a
vendégszobákat és erkélyeket is), közösségi területein – a dohányzásra kijelölt helyek
kivételével – tilos a dohányzás, illetve az elektromos cigaretta használata.
A dohányzás kizárólag az erre kijelölt helyeken megengedett, mely a szálloda bejárata előtti
tér, illetve a kültéri medence kijáratánál kijelölt hely. Ezen helyszínek kivételével a szálloda
egész területén tilos a dohányzás! Ennek figyelmen kívül hagyása 50.000 Ft extra takarítási
és szagtalanítási díjat von maga után.
A szálloda alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó
bármely más személyt figyelmeztetni ezen előírás betartására, illetve a dohányzás,
elektromos cigarettázás abbahagyására. Vendégeink, illetve a szálloda területén tartózkodó
bármely személy köteles az előírás betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére.
Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő
magatartása miatt a szállodát az illetékes hatóság a vonatkozó jogszabály alapján bírsággal
sújtja, úgy a szálloda jogosult az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság
összegét áthárítani, illetve annak megfizetését tőle követelni.


15. A vendég betegsége, halála
Amennyiben a Vendég a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt
megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a szálloda orvosi segítséget ajánl
fel. A Vendég a felajánlott orvosi segítséget saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe.
Az orvos nem a szálloda alkalmazottja, megbízottja, közreműködője, a diagnózisért, az
alkalmazott terápiáért, annak következményéért való felelősséget a szálloda kizárja. A
Vendég betegsége/halála esetén a szálloda a költségeinek megtérítésére tart igényt a
beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi
és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének,
és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges
károk tekintetében.
A Vendég fertőző betegsége esetén a Szolgáltató jogosult díjvisszatérítés vagy kártérítés
nélkül, azonnali hatállyal felmondani a szállodai szerződést. Ebben az esetben a vendég a
Szolgáltató felmondásában meghatározott időtartamon belül köteles a szállodát
poggyászaival együtt saját költségén elhagyni. Fertőző betegség esetén a szálloda a 18/1998.
(VI. 3.) NM rendeletnek megfelelően köteles eljárni. (A rendelet írja elő, hogy mit kell tenni
fertőző betegség esetén. A rendelet értelmében, ha ilyen gyanú áll fenn, akkor a szálloda
orvost hív, és ő állapítja meg, hogy a vendég fertőző vagy sem.)


16. Talált tárgyak
A talált tárgyakat a recepción kell leadni, ahol azt nyilvántartásba vételre kerül. Az
élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket a szálloda megsemmisíti. A tárolható
tárgyakat a szálloda 3 hónapig őrzi. Amennyiben a talált tárgy jogos tulajdonosa jelentkezik,
személyazonosságát igazoló okirat felmutatásával és aláírásával veheti át a tárgyat. A
postázható tárgyakat kérésre (a küldési költség Vendég általi megfizetését követően) postai
úton kerül visszajuttatásra tulajdonosának.


17. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
A szobában hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Az értékekeket a
szobában elhelyezett széfben kell elhelyezni.
A Vendég a szálloda berendezéseit, wellness és egyéb szolgáltatásait rendeltetésszerűen,
saját egészségi, fizikai, mentális állapotának tudatában és ismeretében használja, illetve
veszi igénybe, ezért a nem rendeltetésszerű, illetve nem a vendég valós egészségi, fizikai,
mentális állapotának megfelelő használatból, igénybevételtől eredő károkért való
felelősségét a Szolgáltató kizárja.
A Vnedég a saját felelősségére kérhet ébresztést, amely figyelmességi gesztus a Szolgáltató
részéről, az nem része a Szolgáltató szerződés szerinti szolgáltatásának. A kért ébresztés
elmaradásából vagy a késedelmes ébresztésből eredő károkért a Szolgáltató nem vállal
felelősséget.


18. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
18.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal
felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
18.1.1. a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve
a létesítményt
18.1.2. a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival
kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető,
sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
18.1.3. a Vendég fertőző betegségben szenved.
18.1.4. a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott foglalófizetési
kötelezettségét a meghatározott időpontig
18.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis maior” okokból nem teljesül, a szerződés
megszűnik.


19. Elhelyezési garancia
19.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl.
ideiglenes üzemeltetési probléma) nem tudja biztosítani, akkor köteles a Vendég
elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
19.1.1. A Szolgáltató köteles:
19.1.1.1. a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott
kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy
magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely
biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli
19.1.1.2. térítésmentesen telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely
változásának közlésére
19.1.1.3. ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő
szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez
19.1.2. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz,
illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos
kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.


20. A Szerződő fél jogai
20.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely
azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos
szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
20.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban
panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen
időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz
kezelésére vállal kötelezettséget.
20.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.


21. A Szerződő fél kötelezettségei
21.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a
Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
21.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak
felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.
21.3. A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a szálloda vendéglátó egységeibe.


22. A Szolgáltató jogai
Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem
vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem
tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a
személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.


23. A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles:
23.1. a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások,
szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni
23.2. a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket
megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni


24. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
24.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a
létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
24.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a
Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt
következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
24.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be.
Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
24.4. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges
adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek
tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz
szükséges.
24.5. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a
dolgot megőrzésre kifejezetten átvette.
24.6. A Szolgáltató közösségi tereiben vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért,
(ideértve a szobaszéfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató nem vállal
felelősséget.
24.7. A Szolgáltató zárt parkolójában levő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a
Szolgáltató nem vállal felelősséget, illetve a parkoló gépjárművekben keletkezett károk
keletkezését a Szolgáltató kivizsgálja és amennyiben a kár a Szolgáltatónak felróható
gondatlanságból keletkezett, megtéríti azt saját felelősségbiztosításának terhére.


25. Fogyasztói érdekvédelem, adatvédelem
25.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok
védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos
jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a
technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat,
amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
25.2. A Szolgáltató az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveit külön Adatvédelmi
Szabályzatban foglalja össze, melyet a https://hotelambient.hu/hu/adatkezeles/ oldalon
folyamatosan elérhetővé tesz, és melynek tartalmát magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az
Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza az egyes adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatókat is.
25.3. A szolgáltató szolgáltatási tevékenysége felett Komló város jegyzője ill. a Baranya
Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és
Fogyasztóvédelmi Főosztálya gyakorol szakmai felügyeleti jogokat.


26. Vis maior
Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, pandémia, időjárásbeli viszontagság,
áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis maior),
bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok
vagy körülmény fennáll. A Felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt
megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető
legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető
leghamarabb helyrehozzák.


27. A Felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv
rendelkezései az irányadók. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita
lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
Komló-Sikonda, 2024. július 01

Hírlevél
Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj elsőként ajánlatainkról, akcióinkról!

Feliratkozásommal elfogadom a HRK Management GmbH hírlevél általános szerződési feltételeit. Ez a hozzájárulás bármikor visszavonható. Az említett személyes adatokat a hírlevél kiküldéséhez használjuk fel, azokat harmadik félnek nem adjuk ki.